Interaktywna podłoga na zajęciach rewalidacyjnych SmartFloor

22.11.2019

Interaktywna podłoga na zajęciach rewalidacyjnych SmartFloor

 

Nasze zajęcia stały się nie tylko innowacyjne, ale przede wszystkim atrakcyjne i efektywne dzięki interaktywnej podłodze, która zagościła na naszych zajęciach na dobre.

 

Nowoczesna, innowacyjna edukacja to taka, która łamie stereotypy, otwiera zamknięte dotąd drzwi. Warto, aby jej pełnoprawnymi i aktywnymi uczestnikami byli również uczniowie niepełnosprawni intelektualnie.

 

W środowisku edukacyjnym panuje przekonanie, że szkolnictwo specjalne nie jest w stanie dogonić „pociągu zmian” współczesnej edukacji- nic bardziej mylnego. Możliwości jakie daje nam rynek nowoczesnego, multimedialnego sprzętu sprawia, że zajęcia stają się nie tylko niesamowitą przygodą, ale przede wszystkim możliwością osiągnięcia przez uczniów sukcesu. Ostatnio w naszej szkole, dzięki firmie Mentor systemy audiowizualne. zagościła interaktywna podłoga SmartFloor, dzięki której dzieci mają możliwość usprawniać dysfunkcje w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej, czy motoryki dużej. Poprzez wizualizację zadań, a co najważniejsze możliwość ruchowej aktywności, uczniowie efektywnie mogą wyrównywać deficyty w zakresie logicznego myślenia, orientacji przestrzennej, czy kompetencji matematycznych. Zaskoczeniem dla nas jest to, że z interaktywną podłogą ćwiczyć chcą również dzieci z autyzmem, które dotąd nie włączały się w tego typu aktywności. Zajęcia rewalidacyjne, edukacyjne, a nawet świetlicowe będą już odtąd edukacyjną, interaktywną przygodą.

 

Naszą szczególną uwagę wzbudziły aplikacje, które można wykorzystać nie tylko edukacyjnie, ale także terapeutycznie. Ćwicząc logiczne myślenie uczniowie kodują trasy robotów, układają proste skrypty za pomocą strzałek, a nawet rozwiązują problemy. Doskonaląc spostrzegawczość uczniowie wskazują elementy, które nie pasują do zbioru, lub wykreślają proste wyrazy z rozsypanki literowej. Wyrównując deficyty w zakresie koordynacji dzieci mogą łapać znikające baloniki, prezenty, czy zakopywać kopce kreta, świetnie się przy tym bawiąc. Ulubioną aktywnością naszych uczniów okazała się bieżnia, a także możliwość gry w piłkę nożną.

 

Dla dzieci, które muszą doskonalić techniki szkolne z pewnością sprawdzą się zadania polegające na rozwiązywaniu działań matematycznych, czy pisaniu np. tytułów ulubionych baśni. Polecamy tego typu narzędzia, bo nie tylko wzbogacają sprzętowo nasze placówki, ale pozwalają na niesamowitą aktywizację uczniów i poszerzenie oferty edukacyjnej.

 

Idealnym rozwiązaniem w tym sprzęcie jest umieszczenie go na mobilnym stojaku, co ułatwia przemieszczanie się między salami, dzięki czemu skorzystać z niego mogą wszyscy uczniowie.

Interaktywna podłoga na zajęciach rewalidacyjnych SmartFloor

Interaktywna podłoga na zajęciach rewalidacyjnych SmartFloor

Interaktywna podłoga na zajęciach rewalidacyjnych SmartFloor

Interaktywna podłoga na zajęciach rewalidacyjnych SmartFloor

 

Zyta Czechowska
Jolanta Majkowska
Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska
Nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP, trenerki Mistrzów Kodowania. Autorki bloga www.specjalni. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.

 

Blog