Pracownie językowe Mentor

Pracownie językowe Mentor

Jeżeli pracownia językowa to tylko Mentor!

Użyteczne formy zajęć, ćwiczeń i interakcji stosowane od lat przez lektorów języków obcych, zostały wzbogacone i zaimplementowane przez naszą firmę w elektronicznej pracowni językowej. Wzorując się na doświadczeniach i wypracowanych przez nauczycieli formach pracy z językiem stworzyliśmy doskonałe narzędzie - laboratorium językowe MENTOR, dzisiaj znane i cenione w całym kraju.

Pracownia Mentor to niezastąpione rozwiązanie wspomagające naukę języków obcych w liczebnych klasach. Koncentruje uwagę uczniów, zmusza do skupienia i ćwiczeń. Umożliwia swobodny, głośny trening wymowy przez dialogi, udoskonalające mowę i przełamujące naturalny opór do rozmów w obcym języku. Zastosowanie nowoczesnych urządzeń to efekt zachęty dla uczniów - efektowne zajęcia będą szybciej zapamiętane. Z pracownią językową skuteczność przyswajania nowej wiedzy zwiększa się nawet o kilkadziesiąt procent w stosunku do tradycyjnego nauczania. Pracownie Mentor to gwarancja funkcjonalności, jakości i trwałości.



Pobierz porównanie pracowni językowych

Referencje

Pracownie językowe - referencje
Pracownie językowe - referencje

Mentor

Mentor

 

Mentor PC2

Mentor PC<sup>2</sup>

 

Mentor PC Pro

Mentor PC Pro

 

Mentor Practice

Mentor Practice

 

Mentor Advanced

Mentor Advanced

 

Meble do pracowni

Meble do pracowni

 

Zastosowanie

Dlaczego warto korzystać z pracowni językowej?

2 minuty. Tyle czasu może poświęcić nauczyciel jednemu uczniowi podczas lekcji.

Tradycyjna nauka oparta na wykładzie i ćwiczeniach i zamknięta w ramach 45minut to realia jakie panują w przeciętnej polskiej szkole. Bardzo często praca lektora sprowadza się do odtworzenia nagrania, objaśnienia zasad i przeprowadzeniu kilku ćwiczeń grupowych. Wszyscy uczniowie zajmują się tym samym w tym samym czasie. Czy wszyscy zrozumieją omawiany wątek? Czy percepcja każdego ucznia jest porównywalna? Czy ilość powtórzeń będzie dla wszystkich wystarczająca?

Brak czasu na indywidualizację podczas nauki języka to jeden z ważniejszych problemów.

Pomocą w rozwiązaniu tej kwestii jest Laboratorium językowe - kompletne rozwiązanie do prowadzenia atrakcyjnych i zajmujących lekcji.

 

Czy wiesz, że:
Pracownia to niezastąpione rozwiązanie wspomagające naukę języków obcych w liczebnych klasach. Koncentruje uwagę uczniów, zmusza do skupienia i ćwiczeń. Umożliwia swobodny, głośny trening wymowy przez dialogi, udoskonalające mowę i przełamujące naturalny opór do rozmów w obcym języku. Zastosowanie nowoczesnych urządzeń to efekt zachęty dla uczniów - efektowne zajęcia będą szybciej zapamiętane. Z pracownią językową skuteczność przyswajania nowej wiedzy zwiększa się nawet o kilkadziesiąt procent w stosunku do tradycyjnego nauczania.
Rusza nabór wniosków do Mazowieckiego Programu Dofinansowania Pracowni Informatycznych i Językowych

Co gwarantuje pracownia językowa?

Maksymalne wykorzystanie czasu lekcyjnego
  • Jednoczesna i indywidualna praca – wszyscy uczniowie mogą jednocześnie głośno powtarzać materiał, nie przeszkadzając innym i nie słysząc kolegów z boku. Przez cała godzinę lekcyjną uczniowie mogą ćwiczyć wymowę równocześnie co daje możliwość maksymalnego wykorzystania czasu lekcyjnego. Jest możliwe dzięki zastosowaniu profesjonalnych słuchawek z mikrofonem, które skutecznie tłumią dźwięki z otoczenia;
  • Praca w parach i grupach – nauczyciel może przeprowadzać ćwiczenia w parach lub grupach. Uczniowie słyszą się tylko w danej parze zadaniowej, nie słysząc dialogów pozostałych par (drugiej grupy). Rozmowa w parze z kolegą przez 45 minut to w konsekwencji wiele godzin rozmów w obcym języku.

Wyższa skuteczność nauczania
  • Podsłuch uczniów – nauczyciel ma możliwość podsłuchu rozmów uczniów we wszystkich trybach pracy (pary, grupy). Funkcja podsłuch pozwala monitorować przebieg, postęp i prawidłowość wykonywanych zadań.
    Dodatkowym, ważnym atutem tej funkcji jest samokontrola uczniów. Uczeń nie wie kiedy jest podsłuchiwany co wywołuje maksymalną koncentrację i staranne wykonywanie ćwiczeń, w efekcie szybsze przyswajanie wiedzy.
  • Korekta błędów – nauczyciel ma również możliwość włączenia się do dyskusji i skorygowania błędów gdyż sam monitoring byłby niewystarczający. Jest to konieczna i niezastąpiona funkcja przy tak samodzielnej formie nauki jaka odbywa się w pracowni.

Ciekawsze, pasjonujące zajęcia
  • Zastosowanie urządzeń – wykorzystanie możliwości urządzeń audiowizualnych w pracowni językowych podwyższa innowacyjność prowadzonych zajęć. Laboratorium współpracuje z radiomagnetofonem, odtwarzaczami CD/DVD, rejestratorami audio, komputerem, tunerem telewizyjnym oraz z tablicą interaktywną. Praca z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu jest ciekawsza i zachęcająca. Uczniowie bardziej się skupiają na lekcji co skutkuje większą uwagą i percepcją wiadomości.
  • Programy językowe – podnoszą poziom merytoryczny prowadzonych zajęć poprzez zastosowanie zróżnicowanego i fachowego materiału. Odpowiednio dobrane programy podnoszą atrakcyjność zajęć. Stają się one absorbujące i są zachętą do dalszego zgłębiania wiedzy.

Poprawny trening obcej wymowy
  • Rejestracja lektorska – nauczyciel ma możliwość nagrania dyskusji danej pary lub grupy uczniów. Może odtworzyć to nagranie uzyskując w ten sposób materiał do prezentacji np. wady wymowy, aby objaśniać zasady korekcji takich błędów.
    Sprzęt do rejestracji zależy od typu pracowni- powszechne są nagrywarki CD/DVD ale również zastosowanie znajdują rejestratory audio, dyktafony albo po prostu komputer.
  • Rejestracja indywidualna – uczeń może nagrać własną wypowiedź lub dialog, pracę w grupie wraz z oryginalną audycją i odsłuchać nagrania np. w domu, celem powtórzenia materiału. Tym sposobem kształci się umiejętności językowe: rozumienie tekstu czytanego i rozumienie ze słuchu.
    W zależności od wyposażenia uczeń może otrzymać do dyspozycji rejestrator audio lub komputer.
    Program MSC Navigator - dwuścieżkowy magnetofon cyfrowy do instalacji na komputerze to mnogość użytecznych funkcji do nauki języka:
    • trener wymowy- na dwóch ścieżkach dźwiękowych zapisywany jest oddzielnie dźwięk oryginalny i głos ucznia. Uczeń ma możliwość dźwiękowego porównania swojego głosu do oryginału jak też porównania graficznego dwóch zapisów, co jasno określa przyczynę błędy wymowy.
  • Podsłuch własny - przy nauce dokładnej wymowy z akcentem niezwykle istotne jest poprawne słyszenie własnego głosu. Funkcja ta nabiera znaczenia podczas pracy w laboratorium- gdzie słuchawki szczelnie zasłaniają uszy lub znacząco zniekształcają własny głos. Aby zapobiec zagłuszaniu własnej mowy stosuje się podsłuch własny, niezbędny do nauki fonetyki.

Doskonałe opinie
Opinie - Pracownie językowe

Na swej zawodowej drodze miałam okazję poznać wiele firm świadczących usługi na rzecz oświaty. Tylko kilka zasługuje na słowa najwyższego uznania. Według mnie i zespołu nauczycieli naszej szkoły na Takie wyróżnienie zasługuje Firma "Mentor". "Mentor" - to styl, klasa, najwyższa jakość, świetna współpraca i spełnianie marzeń klienta. Jako dyrektor Szkoły Podstawowej im. W. Witosa w Bierkowie wraz z gronem nauczycielskim i całym zespołem pracowników podjęłam się odpowiedzialności za urządzenie wnętrz nowego skrzydła naszej rozbudowanej szkoły.

Pracownia języków obcych powstała z marzeń. Jej realizacja przez Firmę "Mentor" jest tych marzeń odzwierciedleniem. Nasza wizja ułożenia kabin w półokręgi, zestawienie kolorystyczne, wysokość kabin, forma krzeseł, wykonawstwo - wszystko razem jak z obrazka! Radość dzieci i młodzieży na widok pracowni językowej jest największą nagrodą dla szkoły, dla mnie osobiście i na pewno dla Państwa Firmy.

 

Grażyna Rożnowska
Dyrektor SP Bierkowo

Opinie - Pracownie językowe

Szukaliśmy nie tylko w Niemczech, ale i w innych krajach europejskich, rozwiązań technicznych m.in. dla ułatwienia i przyspieszenia nauki języków obcych. Z polecenia trafiliśmy do polskiej firmy Mentor. Naszymi kryteriami były: inteligentne rozwiązania techniczne, wysoka jakość i kompetentna obsługa nas jako klienta. Wysoko postawiona poprzeczka, której dorównał tylko Mentor Polska. Przy realizacji projektu dla naszego Centrum Lingwistyki w Hanowerze – alingce GmbH –wszystkie nasze wymogi odnośnie funkcji, jak również nasze życzenia dotyczące instalacji i wystroju zostały sprawnie i całkowicie spełnione.

Jeden z naszych warunków dotyczył m.in. połączenia jednej pracowni języków z cyfrowym systemem szkoleniowym dla tłumaczeń symultanicznych i konsekutywnych. Wynik przerósł całkowicie nasze oczekiwania. Jesteśmy nie tylko dumni z pracowni języków i sali szkoleniowej tłumaczy, ale również pełni podziwu i zachwyceni rzetelnością, sumiennością i kreatywnością firmy Mentor podczas całego procesu realizacji.

 

Johanna Sara Ostrowski
prezes alingce GmbH, Hannover/Deutschland

Opinie - Pracownie językowe

Wykorzystanie pracowni językowej PC PRO podczas prowadzenia zajęć z języka obcego sprawia, że lekcje są niezwykle ciekawe, motywujące oraz zupełnie inne w porównaniu do zajęć bez wykorzystania takich zaawansowanych technologicznie narzędzi. Uczniowie podczas zajęć wykazują dużo większe zaangażowanie oraz zainteresowanie lekcją. Łatwiej się koncentrują, a nauczyciel ma dużo większe możliwości zróżnicowania zadań oraz ćwiczeń językowych.

Pracownia językowa świetnie sprawdza się przy pracy zarówno z uczniami zdolnymi jak również z uczniami wymagającymi większego zaangażowania nauczyciela. Dzięki pracowni językowej dynamika zajęć sięga zenitu, w szczególności podczas ćwiczeń na komunikację w języku obcym.

 

Joanna Sadowska
właściciel, metodyk i lektor w GLOBAL - Centrum Językowe

Opinie - Pracownie językowe

Bardzo pozytywnie oceniam pracę z pracownią językową. Nauczyciel może dostosować tempo lekcji do potrzeb uczniów, kontrolować poprawność przebiegu zajęć bez potrzeby ich przerywania. Poprzez użycie oprogramowania oraz sprzętu firmy Mentor, uczniowie mogą aktywnie uczestniczyć w zajęciach. Urządzenia z pracowni językowej upłynniają przebieg zajęć.

 

Milena Mijas
lektor języka angielskiego w GLOBAL - Centrum Językowe

Opinie - Pracownie językowe

Pomoc dydaktyczna zaproponowana przez firmę Mentor polegająca na wykorzystaniu ścieżek audio w rozmaity sposób, niewątpliwie wspomaga pracę lektora, ale nie tylko. Możliwości oferowane przez oprogramowanie są atrakcyjne dla osoby prowadzącej zajęcia, jak i dla samych studentów. Entuzjastycznie podchodzą oni do możliwości odsłuchania listeningów, kolokwialnie nazywanymi „słuchankami”, przy pomocy zainstalowanych przy każdym stanowisku roboczym słuchawek, jak i z głównego głośnika (bez odsłuchu ze słuchawek). Fajne w tym wszystkim jest to, że lektor może grupować studentów w różnej wielkości grupy – od dwóch do dziesięciu osób w grupie, bądź stworzenie jednej dużej grupy. Dodatkowym atutem systemu jest fakt, że studenci mogą rozmawiać ze sobą w stworzonych grupach bez kolidowania w rozmowy innych grup. Z punktu widzenia lektora jest to jeszcze ciekawsze - osoba prowadząca zajęcia może „podsłuchiwać” rozmawiających studentów, i w miarę potrzeby interweniować – co oczywiście bywa zaskoczeniem.

Z całą świadomością mogę polecić system audiowizualny zaproponowany przez firmę Mentor osobom obeznanym z nowoczesną techniką – na pewno wpłynie on na wzbogacenie lekcji; jak i osobom bardziej skłaniającym się ku pracy ze standardowymi pomocami dydaktycznymi. Ja dałam radę. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

 

Marzena Schlichtinger
lektor języka angielskiego w GLOBAL - Centrum Językowe

Realizacje

Blog