STEAM

Edukacja STEAM (science, technology, engineering, art, maths)

Nowe technologie coraz śmielej poczynają sobie w polskich szkołach. Z roku na rok obserwowany jest wzrost nauczycieli i placówek stawiających na nowoczesną edukację. Program „Aktywna Tablica”, plany podłączenia wszystkich placówek publicznych do internetu szerokopasmowego i wdrożenie nauki programowania od pierwszej klasy Szkoły Podstawowej, to dowód na to, że nawet polski rząd traktuje nowoczesną edukację jako jeden ze swoich priorytetów.

Patrząc na zainteresowanie szkoleniami i konferencjami dotyczącymi TIK, STEM i programowania, śmiało można stwierdzić, że z roku na rok, liczba nauczycieli poszerzających swój warsztat pracy o „cyfrowych pomocników” rośnie. Belfrzy wykorzystują różnorodne narzędzia, nierzadko dążąc do różnych celów. Każdy przedmiotowiec wszak poszukuje rozwiązań najkorzystniejszych dla swojego przedmiotu. Łączy ich jednak jedna wspólna cecha, kreatywność i chęć uatrakcyjniania własnych zajęć.

W ciągu ostatnich lat, zauważalnie wzrosła również liczba narzędzi i pomocy edukacyjnych. Łatwo się pogubić w gąszczu możliwości, szczególnie jeżeli rozpoczyna się cyfrową podróż.

Doświadczeni entuzjaści nowych technologii zapewne potwierdzą, że szczególnie ważny jest dobór odpowiednich narzędzi i aplikacji. O ile software (programy) łatwo można zmienić, szczególnie jeżeli jest darmowe, o tyle hardware (sprzęt) powinien być właściwą pomocą edukacyjną, przydatną w realizacji podstawy programowej, szczególnie że będzie towarzyszyć nauczycielowi przez kolejne lata.

Nie wystarczy zatem wybrać byle jakiej tablicy, programu, gry czy robota. Warto pamiętać, szczególnie przy wyborze, aby sprzęt był nowoczesny i adekwatny do wieku uczniów. Niezawodność i przygotowana odpowiednia obudowa metodyczna, a przy tym wsparcie dystrybutora to kolejne ważne aspekty, o których warto pomyśleć przed wyborem.

STEAM

Edukacja STEAM (science, technology, engineering, art, maths) coraz śmielej gości w Szkołach Podstawowych i przedszkolach. Wszystko dzięki odpowiednio przygotowanym pomocom i materiałom edukacyjnym.

Mentor Systemy Audiowizualne znany jest ze swojego oddania na rzecz wspierania edukacji. Od lat wyposaża polskie szkoły w swoje wyjątkowe i nowoczesne pracownie językowe. Obecne w tysiącach szkół tablice i monitory interaktywne myBoard w ostatnich latach pomagały w nauce i pracy zarówno uczniom, jak i nauczycielom. Z kolei sama firma w ciągu ostatniego roku zorganizowała szereg warsztatów i szkoleń, zarówno stacjonarnie jak i przez Internet.

Idąc z duchem czasu, Mentor Systemy Audiowizualne postanowił wesprzeć nauczycieli w edukacji STEM i STEAM, łącząc swoje siły z międzynarodowym fenomenem jakim jest firma Makeblock.

Makeblock to ogólnoświatowa firma specjalizująca się w edukacji STEAM i robotyce. Od 5 lat popularyzuje programowanie tworząc specjalnie przygotowane pod edukacje systemy do nauki robotyki i inżynierii. Obecnie dostępne w ponad 140 krajach roboty, na co dzień pomagają setkom tysięcy nauczycieli.

Dzięki partnerstwu Mentor i Makeblock, polscy uczniowie otrzymają szansę nauki programowania i robotyki z wykorzystaniem najnowszych i najnowocześniejszych dostępnych na rynku edukacyjnym rozwiązań:

  • Codey Rocky - nowoczesny, inteligentny robot do nauki programowania wizualnego i tekstowego, który dzięki językowi Scratch 3.0 i Python, w 100% jest zgodny z wymaganiami nowej podstawy programowej. Dzięki prostocie obsługi i zgodności, nadaje się do pracy już z najmłodszymi uczniami. Dla starszych i bardziej doświadczonych, robot oferuje inteligentne rozwiązania przechowywania danych w chmurze, obsługę Internetu Rzeczy, Sztuczną Inteligencję, kompatybilność z Lego i innymi rozwiązaniami Makeblock.

Robot Codey Rocky

  • Neuron - zestaw programowalnych elektronicznych klocków i modułów. Magnetyczne łączenia, brak konieczności lutowania, programowanie wizualne, nieskończone możliwości konstruowania sprawią, że praca z Makeblock Neuron sprawdzi się we wdrażaniu edukacji STEAM już od najmłodszych lat. Dzięki możliwości rozbudowy o dodatkowe czujniki, których liczba wynosi obecnie ponad 30, Neuron sprawdzi się również na zajęciach technicznych czy przyrodniczych w starszych klasach.

NEURON ZESTAW WYNALAZCY

Zarówno nauka programowania, jak i robotyki mogą być łatwe i ciekawe. Wystarczy odrobina kreatywności, trochę wiedzy i właściwe narzędzia. W końcu nie o to chodzi, aby dziecko potrafiło napisać czysty kod w edytorze tekstowym lub lutować mikroserwa z mikrokontrolerami. Programowanie ma uczyć kluczowych umiejętności, niezbędnych we współczesnym świecie: kreatywnego myślenia, samodzielnego dochodzenia do rozwiązań, wyciągania logicznych wniosków, a także współpracy w grupie. W Mentor Systemy Audiowizualne rozumiemy jak bardzo to jest istotne, dlatego oferujemy wsparcie nie tylko sprzętowe ale również merytoryczne.

Wdrażaniu edukacji STEAM towarzyszyć będzie nasz własny program o nazwie "Projekt KICI".
To nazwa pochodząca od pierwszych liter 4 najistotniejszych cech edukacji dzieci:

  • Kreatywność
  • Innowacyjność
  • Ciekawość
  • Indywidualność

Robot Codey Rocky

Kładziemy nacisk na Kreatywność bo to sposób tworzenia, a my pragniemy aby nasze dzieci były w stanie tworzyć i zmieniać rzeczy. Dzięki nauce nieszablonowego myślenia i rozwiązywaniu problemów, będą mieć szansę odnosić sukcesy w dorosłym życiu.

Innowacyjność to zastosowanie najnowszych technologii. Zarówno robot Codey Rocky, Neuron oraz język programowania Scratch 3.0, to nowoczesne i innowacyjne rozwiązania. Nauka programowania umożliwi natomiast uczniom zrozumienie świata w którym żyją i da bezpośredni wpływ na rzeczy w ich otoczeniu. Dzięki technologii głębokiego uczenia się i możliwości podglądania i pisania kodów w języku python, nasz sprzęt będzie rosnąć i rozwijać się razem z dzieckiem.

Ciekawość to naturalna cecha dzieci. Naszym zdaniem szkoła powinna ją podsycać, a najatrakcyjniejszym sposobem na to jest użycie właściwych narzędzi przy odpowiednim wsparciu. Pozwól dzieciom zdobyć wiedzę i zrozumieć, jak działają programy, urządzenia i roboty. Być może w przyszłości zaowocuje to własnymi innowacyjnymi odkryciami.

Indywidualność to zrozumienie, że tak samo jak różnimy się od siebie fizycznie, różnią się nasze cechy i predyspozycje. Pracując z Codey Rocky czy Neuronem uczeń może odnaleźć się w jednej ze składowych edukacji STEAM budując konstrukcje niczym inżynier, projektując grafiki do programu, kodując, robiąc doświadczenia z zakresu przyrody czy dobierając właściwe materiały do planowanej konstrukcji. Wszyscy wiemy, że siła leży w drużynie, gdzie każdy ma swoje zadania i wspólnie osiąga cele. Zapamiętaj: Programowanie i STEAM to paleta możliwości oraz ciekawa przygoda.
A Ty nauczycielu, masz realny wpływ na rzeczywistość i otaczający nas, coraz bardziej cyfrowy świat

Produkty STEAM

Robot CODEY ROCKY Bluetooth

Robot CODEY ROCKY

NEURON Zestaw Wynalazcy

Galeria