Pracownia językowa Mentor Advanced

Absolutnie kompletny i integralny system do nauki języków obcych

Najwyższy model laboratorium językowego. Kompleksowe, zintegrowane rozwiązanie hardwarowe z bogatym funkcjonalnie oprogramowaniem. O wyjątkowości stanowią centralka all-in-one z komputerem OPS i DVD, rozbudowane funkcje dialogu „każdy z każdym” oraz pakiet „together” pozwalający nauczycielowi być bliżej uczniów czyli słuchawki bezprzewodowe i sterowanie z tabletu. Advanced można także doposażyć w moduł umożliwiający połączenie z wielościeżkowym rejestratorem nagrywającym jednocześnie 24 ścieżki audio.

Advanced to także możliwość jednoczesnego odtwarzania 8 źródeł dźwięku, emitowanych do różnych grup czy par.

Produkt polski- system wyprodukowany w firmie Mentor. Mentor gwarantuje wysoką jakość i niezawodność działania sprzętu oraz solidną opiekę techniczną i serwis u klienta.

Pracownia językowa Mentor Advanced

Pobierz kartę produktu Pobierz specyfikację

 

Pracownia językowa Mentor Advanced

Funkcjonalność

Funkcje realizowane w pracowni:

  • dzielenie uczniów (układanie w grupy) na dowolnie konfigurowane pary lub trójki lub czwórki (maksymalnie 16 grup)
  • praca w grupach:
    • podział słuchaczy na dowolne grupy (max 16), które jednocześnie realizują własne programy (max 8) (np. grupa A dyskutuje z lektorem, grupa B słucha audycji i dyskutuje)
    • dowolne przełączanie uczniów pomiędzy grupami
    • szybkie (jednym przeciągnięciem ikonki) przerzucenie ucznia do innej grupy
    • konwersacja w grupie z możliwością kontroli przez lektora
    • konwersacja w grupie z lektorem z transmisją do wybranych słuchaczy
    • konwersacja słuchacza z lektorem z transmisją do wybranych słuchaczy
    • konwersacja słuchacza z grupą z transmisją lub bez
    • część uczniów z grupy A rozmawia z nauczycielem i między sobą, reszta osób w grupie A słucha tej dyskusji,
  • praca w parach:
    • podział słuchaczy na pary (max 16), które jednocześnie prowadzą dialogi nie słysząc się pomiędzy parami (podział odbywa się według dowolnych numerów stanowisk np..: 1+9, 5+12, itd.),
    • konwersacja uczniów w parach z podkładem dźwiękowym,
    • konwersacja uczniów w parach z nauczycielem,
  • podsłuch dowolnego ucznia, pary lub grupy
  • konwersacja z uczniem, parą lub grupą
  • konwersacja z uczniem z transmisją dyskusji do wybranych słuchaczy- jednej z grup
  • konwersacja z grupą z transmisją do wybranych słuchaczy- jednej z grup
  • zapis pracy (rozmów) na magnetofonie cyfrowym w formacie WAV
  • wysyłanie programu/audycji z dowolnego źródła (magnetofon, DVD, komputer) do wybranych uczniów,
  • prowadzenie wykładu przez wbudowany wzmacniacz i głośniki


Funkcje dostępne dla słuchacza:

  • praca indywidualna:
    • odsłuch programu nauczania zadanego przez lektora (możliwość pracy z ośmioma różnymi programami równocześnie. 8 oddzielnych (niesumowanych) wejść audio z możliwością jednoczesnego przekazania do uczniów)
    • odsłuch wykładu lektora
    • konwersacja z lektorem
    • konwersacja z innym słuchaczem lub wybraną grupą
    • powtarzanie zwrotów po lektorze nagranym na kasecie lub CD
    • kontrola własnej wymowy
  • praca w parach:
    • podsłuch przez lektora wybranej pary
    • konwersacja wybranej pary z lektorem
  • praca w grupach:
    • odsłuch programu nauczania przez grupę
    • odsłuch wykładu lektora przez grupę
    • konwersacja w grupie z możliwością kontroli przez lektora
    • konwersacja w grupie z lektorem z transmisją do wybranych słuchaczy
    • konwersacja słuchacza z lektorem z transmisją do wybranych słuchaczy
    • konwersacja słuchacza z grupą z transmisją lub bez
    • konwersacja w grupie z podsłuchem przez inną grupę
  • w każdym trybie możliwe jest nagrywanie wypowiedzi na magnetofon nauczyciela
  • w każdym trybie uczeń posiada podsłuch swojego głosu


Funkcje dodatkowe:

  • timer odmierzający czas pracy,
  • podłączenie urządzeń audio do stanowiska uczniowskiego
  • jednoczesny odsłuch audycji z podłączonego urządzenia i informacji płynących z sali (np. poleceń nauczyciela)
  • jednoczesne nagrywanie na podłączonym urządzeniu słyszanej audycji oraz własnego głosu
  • możliwość podłączenia komputera
  • oprogramowanie magnetofonu cyfrowego, dwuścieżkowego z licencją na wszystkie stanowiska:
    • jednoczesne odtwarzanie dwóch plików dźwiękowych
    • jednoczesny zapis jednego pliku dźwiękowego i odtwarzanie innego pliku,
    • zapis dźwięku słyszanego w słuchawkach (głos nauczyciela, audycja) i własnego głosu na dwóch oddzielnych ścieżkach
    • odtwarzanie nagrania w różnym tempie -pozwala na dokładne wsłuchanie się i odwzorowanie danego zwrotu
    • graficzne wykresy przebiegu dźwięku (oscylograf) do porównywania ścieżek np. własnego, nagranego głosu i oryginału;
    • zakładki służące do zaznaczenia fragmentu audycji, który chcemy powtarzać
    • włączenie i wyłączenie własnego podsłuchu
  • indywidualna regulacja siły głosu w słuchawkach przez nauczyciela i uczniów
  • tworzenie list obecności uczniów
  • przyporządkowanie uczniów z listy do numerów stanowisk
  • włączenie lub wyłączenie podsłuchu własnego uczniów
  • dystrybucję do max 8 dowolnych kanałów dźwiękowych do oddzielnych grup
  • nakładanie dźwięku- uczeń w słuchawkach słyszy dźwięk emitowany z magnetofonu (lub innego źródła) oraz jednocześnie głos nauczyciela objaśniającego daną audycję
  • dystrybucję dźwięku z komputera lektora do stanowisk uczniów
  • przełączanie źródła dźwięku
  • rejestracja dyskusji uczniów na twardym dysku za pośrednictwem magnetofonu cyfrowego


Funkcje specjalne:

  • tworzenie list obecności uczniów
  • możliwość szybkiego importu listy uczniów z większości dostępnych na rynku dzienników elektronicznych (pliki SOU, XML,CSV)
  • sortowanie listy uczniów po nazwisku i numerze stanowiska
  • dzielenie uczniów (układanie w grupy) na dowolnie konfigurowane pary lub trójki lub czwórki; kto z kim ma być w grupie dyskusyjnej - o tym decyduje nauczyciel (rozmieszczenie stanowisk nie może stanowić przeszkody),
  • losowe (generowane z systemu) tworzenie grup dyskusyjnych składających się z dwóch lub trzech lub czterech osób,
  • tworzenie grup dyskusyjnych (roboczych) składających się z dwóch lub trzech lub czterech osób siedzących obok siebie (układanie kolejne),
  • możliwość stworzenia 16 dowolnych grup dyskusyjnych,
  • sposób tworzenia i edytowania grup polega na przeciąganiu ikonek uczniów w odpowiednie miejsca w oknie oprogramowania sterującego (Drag&Drop),
  • zapamiętywanie układu sali (osiem programowalnych przycisków, którym będzie odpowiadał odpowiedni, pożądany podział na grupy i przypisane źródła dźwięku) z nadaniem nazw przycisków programowalnych,
  • możliwość podłączenia 8 urządzeń audio z opcją dystrybuowania dźwięku z każdego wejścia do oddzielnej grupy (8 grup jednocześnie odsłuchuje INNY program),
  • regulacja głośności poszczególnych wejść audio,
  • przypisanie nazwy kolejnym wejściom liniowym,
  • cyfrowa regulacja siły głosu dla każdego ucznia osobno lub dla wszystkich (uwzględnia potrzeby uczniów słabo słyszących i niedosłyszących),
  • możliwość zdefiniowania ilości przycisków symbolizujących stanowiska uczniów,
  • możliwość zdefiniowania minimalnej i maksymalnej ilości grup / wejść audio.


Zgodnie z akcesoriami opcjonalnymi

Pakiet together

Z pakietem „together:

Sterowanie bezprzewodowe wszystkimi funkcjami pracowni z tabletu 10 cali z systemem Android lub Windows, Linux, Mac, iOS, z poziomu standardowej przeglądarki internetowej. Nauczycielskie bezprzewodowe słuchawki z mikrofonem to możliwość bliższej pracy z uczniami, integracji, szybszego reagowania na ich potrzeby i swoboda poruszania się po klasie.



Z wielościeżkowym rejestratorem:

możliwość jednoczesnej rejestracji dźwięku ze stanowisk, grup roboczych na 24 niezależnych ścieżkach, oraz ich odtwarzania i emitowania do słuchaczy.



Konfiguracja

Jednostka centralna

Pracownia Mentor Advanced - Jednostka centralna

 

Jednostka centralna systemu językowego

Jednostka centralna cyfrowej pracowni językowej Mentor Advanced z nagrywarką DVD i komputerem OPS z systemem Windows z procesorem 4 generacji i5-4690S 3.2MHz. Centralka posiada 8 wejść mono sygnału Audio (4 stereo) oraz wbudowany wzmacniacz stereo 40W.

Program Advanced

Program Advanced - panel główny

 

Program do obsługi laboratorium językowego, zasobny w wiele rozwiązań pomocnych w nauce języka obcego.

Wybrane cechy:

  • dzielenie uczniów (układanie w grupy) na dowolnie konfigurowane pary lub trójki lub czwórki; decyzję, kto z kim ma być w grupie dyskusyjnej podejmuje nauczyciel
  • Drag&Drop - tworzenie i edytowanie grup polega na przeciąganiu ikonek uczniów z listy w odpowiednie miejsca w oknie oprogramowania sterującego
  • możliwość podłączenia 8 urządzeń audio z opcją dystrybuowania dźwięku z każdego wejścia do oddzielnej dowolnej grupy (8 grup jednocześnie odsłuchuje INNY program)

Więcej w specyfikacji.

Oprogramowanie ADV-MC

Pracownia Mentor Advanced - Oprogramowanie ADV-MC (dla lektora i uczniów - licencja na wszystkie stanowiska)

 

(dla lektora i uczniów - licencja na wszystkie stanowiska)

Oprogramowanie dwuścieżkowego magnetofonu cyfrowego MC to niezależne od programu Advanced, narzędzie do pracy z językiem obcym przeznaczone dla uczniów. Program dedykowany do sal językowych wyposażonych w komputery na wszystkich stanowiskach uczniowskich.

  • dwie ścieżki rejestratora dają możliwość jednoczesnego odsłuchiwania audycji i nagrywania własnego głosu; funkcjonalne i innowacyjne rozwiązanie wspomagające naukę fonetyki;
  • "trener wymowy" - graficzne przedstawienie przebiegu dźwięku i porównanie z oryginałem; niezastąpiona funkcja przy nauce poprawnej artykulacji.

Słuchawki GMH D 8.400 D

Pracownia Mentor Advanced - Słuchawki GMH D 8.400 D

 

Słuchawki z mikrofonem dynamicznym - rekomendowane do użytku w szkole z uwagi na jakość i niezawodność.
Wysoka odporność na mechaniczne uszkodzenia.
5 lat gwarancji.

  • mikrofon dynamiczny, kierunkowy doskonale „zbiera” głos bezpośrednio z ust, bez ryzyka jego zniekształcenia;
  • elastyczne słuchawki idealnie dopasowują się szczelnie kryjąc ucho i tłumiąc głosy rozmów, nie powodując ucisku głowy;

Słuchawki BL-888

Pracownia Mentor Advanced - Słuchawki BL-888

 

Solidne i komfortowe słuchawki wokółuszne z dużymi wentylowanymi nausznikami. Odporne na mechaniczne uszkodzenia. Optymalne rozwiązanie dostosowane do potrzeb i możliwości szkolnych. 5 lat gwarancji.

Występują w dwóch wariantach:

  • z mikrofonem dynamicznym kierunkowym
  • i pojemnościowym kierunkowym;

Wyposażenie opcjonalne

Monitor dotykowy Full HD

Pracownia Mentor Advanced - Monitor dotykowy Full HD

 

Monitor dotykowy umożliwia dotykową obsługę funkcji pracowni, szybko, intuicyjnie i komfortowo. Monitor multi-touch doskonale sprawdza się w szeregu zastosowań związanych z obsługą interaktywnych aplikacji.

Instalacja na biurku:

  • wersja wbudowana - na życzenie klienta możemy wbudować monitor na stałe w blat
  • wersja mobilna – bez stałego mocowania - jest bardziej estetyczna i ergonomiczna. Użytkownik ma możliwość przemieszczenia monitora oraz dogodnego ustawienia ekranu, w zależności od kąta patrzenia i intensywności światła.

Rejestrator cyfrowy DVR-101

Pracownia Mentor Advanced - Rejestrator cyfrowy DVR-101

 

Cyfrowy rejestrator audio – niezastąpione urządzenie dla lektora do prowadzenia dynamicznych i bogatych merytorycznie zajęć.

  • rejestracja bezpośrednio na karcie pamięci SD lub USB
  • umożliwia kopiowanie pamięci masowych i usunięcie aktualnie słuchanego utworu,
  • obsługa również z pilota;
  • wyposażony w kartę SD

Doskonale sprawdzają się też jako wyposażenie pulpitu ucznia.

Pętla induktofoniczna

Pętla induktofoniczna

 

Umożliwia ona osobie niedosłyszącej odbiór wyraźnego dźwięku poprzez cewkę telefoniczną (T), w którą wyposażony jest niemal każdy aparat słuchowy.

Pakiet „together”

Udostępniając nauczycielowi zestaw bezprzewodowych słuchawek i tablet z funkcją sterowania pracownią, dajemy możliwość swobodnego poruszania się po klasie, bycia razem z uczniami i sposobność do szybszego reagowania na ich potrzeby.

Sterowanie z tabletu

 

Sterowanie z tabletu

Sterowanie bezprzewodowe wszystkimi funkcjami pracowni z tabletu z systemem Android lub Windows, Linux, iOS, z poziomu standardowej przeglądarki internetowej.

Słuchawki bezprzewodowe z mikrofonem

 

Słuchawki bezprzewodowe z mikrofonem

Słuchawki dla nauczyciela z dwukierunkową transmisją radiową. Umożliwiają odsłuch i nadawanie bez konieczności połączenia kablowego.

Rejestrator wielościeżkowy

Rejestrator wielościeżkowy

 

Możliwość jednoczesnej rejestracji dźwięku ze stanowisk, grup roboczych na 24 niezależnych ścieżkach, oraz ich odtwarzania i emitowania do słuchaczy.

Doskonałe opinie
Opinie - Pracownie językowe

Na swej zawodowej drodze miałam okazję poznać wiele firm świadczących usługi na rzecz oświaty. Tylko kilka zasługuje na słowa najwyższego uznania. Według mnie i zespołu nauczycieli naszej szkoły na Takie wyróżnienie zasługuje Firma "Mentor". "Mentor" - to styl, klasa, najwyższa jakość, świetna współpraca i spełnianie marzeń klienta. Jako dyrektor Szkoły Podstawowej im. W. Witosa w Bierkowie wraz z gronem nauczycielskim i całym zespołem pracowników podjęłam się odpowiedzialności za urządzenie wnętrz nowego skrzydła naszej rozbudowanej szkoły.

Pracownia języków obcych powstała z marzeń. Jej realizacja przez Firmę "Mentor" jest tych marzeń odzwierciedleniem. Nasza wizja ułożenia kabin w półokręgi, zestawienie kolorystyczne, wysokość kabin, forma krzeseł, wykonawstwo - wszystko razem jak z obrazka! Radość dzieci i młodzieży na widok pracowni językowej jest największą nagrodą dla szkoły, dla mnie osobiście i na pewno dla Państwa Firmy.

 

Grażyna Rożnowska
Dyrektor SP Bierkowo

Opinie - Pracownie językowe

Szukaliśmy nie tylko w Niemczech, ale i w innych krajach europejskich, rozwiązań technicznych m.in. dla ułatwienia i przyspieszenia nauki języków obcych. Z polecenia trafiliśmy do polskiej firmy Mentor. Naszymi kryteriami były: inteligentne rozwiązania techniczne, wysoka jakość i kompetentna obsługa nas jako klienta. Wysoko postawiona poprzeczka, której dorównał tylko Mentor Polska. Przy realizacji projektu dla naszego Centrum Lingwistyki w Hanowerze – alingce GmbH –wszystkie nasze wymogi odnośnie funkcji, jak również nasze życzenia dotyczące instalacji i wystroju zostały sprawnie i całkowicie spełnione.

Jeden z naszych warunków dotyczył m.in. połączenia jednej pracowni języków z cyfrowym systemem szkoleniowym dla tłumaczeń symultanicznych i konsekutywnych. Wynik przerósł całkowicie nasze oczekiwania. Jesteśmy nie tylko dumni z pracowni języków i sali szkoleniowej tłumaczy, ale również pełni podziwu i zachwyceni rzetelnością, sumiennością i kreatywnością firmy Mentor podczas całego procesu realizacji.

 

Johanna Sara Ostrowski
prezes alingce GmbH, Hannover/Deutschland

Realizacje
Blog